30 Nisan 2011

Patatesli börek

Paylaş
                  








Malzemeler
  1. 6 su bardağı un
  2. 2 su bardağı ılık su
  3. 1 fiske tuz
  4. 1/2 paket yaş maya 
  İçi için
  1.  4 adet haşlanmış patates
  2. 1 tutam karabiber
  3. 1 adet kuru soğan 
  4. Bir fiske tuz
  5. Bir tutam kırmızı biber
         Ayrıca
  • 1/2 paket margarin (bir tavada eritip ılıtıyoruz
  • üzeri için bir yumurta sarısı (ben  yumurta sarısına birazcık pekmez ile birazda sıvı yağ ekliyorum daha parlak oluyor ve daha çok kızarıyor)
  • biraz susam ve çörek otu

Yapılışı

  1. Haşlanmış patatesleri rendeliyoruz
  2. Patateslerin içine kuru soğanı doğruyoruz
  3. Bu karışıma tuzu ve baharatları ilave edyoruz bir kenarda bekletiyoruz
  • Hamuru için malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığına getiryoruz
  • Hamurdan bezeler ayırıyoruz
  • Ayırdığımız bezeleri oklava ile açıp üzerine erittiğimiz margarini fırça ile sürüyoruz
  • Daha sonra yağladığımız yuvarlak hamuru katlıyor bir kenarda dinlendiriyoruz
  • Hepsini yağladıktan sonra ilk katladığımızdan başlayarak tekrar oklava ile açıyoruz
  • Açtığımız hamurları kare şekline geldikten sonra bir ucuna patatesliiçi koyup rula gibi sarıyoruz
  • Bir bıçak yardımı ile ruloları kesip tepsiye sıralıyoruz
  • Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz
                                                                                                AFİYET OLSUN





1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...